سوالات متداول

۱) مدارک مورد نیاز برای خرید دستگاه چیست؟

جهت ارائه دستگاه تاییده اشخاص به عهده شرکت و بر اساس گواهی عدم سوءپیشینه فردیست که دستگاه به نام او ثبت می‌گردد. مدارک هویتی و گواهی عدم سوءپیشینه، مدارک لازم جهت خرید دستگاه می‌باشد. در مرحله اخذ سوییچ شتاب، کپی سند یا کپی اجاره‌نامه یا کپی پروانه کسب به همراه تضامین موردنیاز بانک عامل از مشتریان اخذ خواهد گردید.

 

۲) آیا سوییچ کوثر متصل به شبکه شتاب می‌باشد؟

بله متصل به شبکه شتاب می‌باشد و تمام خدمات بانکی اعم از پرداخت و انتقال شتابی یا شارژ، پرداخت قبض، موجودی و لیست تراکنش را می‌توان از آن‌ها تهیه کرد.

 

۳) ملزومات موردنیاز برای نصب دستگاه چیست؟

دوربین مداربسته‌ای که محوطه جلوی دستگاه را پوشش می‌دهد، چاهک ارت یا میله‌ای ارت برای اعمال اضافه جریان وارده به دستگاه، دستگاه UPS با توان ۲kv و بکاپ ۱ ساعت جهت تأمین برق دستگاه در زمان قطعی برق، سایبان

 

۴) آیا دستگاه دارای گارانتی و پشتیبانی می‌باشد؟

دستگاه دارای یک سال گارانتی با خدمات مشمول تعویض قطعات و تعهد ۱۲ساعته سرویس می‌باشد. این خدمات کاملاً رایگان بدون اخذ هزینه ایاب و ذهاب بوده و شامل تمامی قطعات و اجزا می‌گردد و کامل‌ترین نوع گارانتی دستگاه‌های ATM است. ۵ سال پشتیبانی نیز از تعهدات شرکت به خریداران می‌باشد. گارانتی مذکور از سال دوم قابل تمدید با شرایط توافقی را دارد.

 

۵) آیا سوییچ کوثر به‌صورت محدود می‌باشد؟

بانک کوثر آمادگی ارائه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های زیرمجموعه خود را در تمام اقصی نقاط کشور اعم از تمامی شهرها و روستاها را دارد.

 

۶) کارمزد شتابی به چه شکل می‌باشد؟

۱/۱ درصد از کل پول برداشت شده در یک ماه سود است که ۶۳ درصد به حساب صاحب دستگاه و ۳۷ درصد به حساب بانک عامل واریز می‌شود.

مثلاً روزانه مبلغ بیست میلیون از دستگاه برداشت شود، ماهانه مبلغ ۴ الی ۵ میلیون تومان سود تعلق می‌گیرد.

سود تراکنش‌ها: موجودی ۵۰ تومان، کارت به کارت ۳۰۰ تومان، شارژ ۱۵۰ تومان، پرداخت قبض ۶۵۰-۲۵۰ تومان که به صورت تعداد حساب می‌شود.

 

۷) آیا دستگاه NCR آکبند به‌طور حتم وجود دارد؟ و تفاوت دستگاه‌های ریفر اروپا و ریفر ایران چیست؟

دستگاه‌های خودپرداز تمامی برندها همگام با تمام دستگاه‌های الکترونیکی و ماشین‌های مکانیکی، در حال تغییر و بروز آوری می‌باشد و دائماً آپدیت می‌شوند. منتها این دستگاه‌ها جهت کارکرد در شبکه‌های مختلف بانکی کشورهای مختلف، نیازمند تهیه نرم‌افزارهای مختلف جهت هماهنگی دستگاه با شبکه‌های محلی، داخلی و سراسری می‌باشد که این کار مشمول زمان و هزینه بسیار بالایی می‌باشد که به ندرت بانک‌های داخلی اقدام به اینکار می‌کنند. فلذا تنها انتخاب ممکن از بین دستگاه‌هایی خواهد بود که تحت پوشش بانک می‌باشد و معمولاً چند سالی از جمع آوری شدن خط تولید آنها می‌گذرد منتها به علت موجود بودن نرم افزارها، تا ده‌ها سال می‌توان بدون دغدغه از این دستگاه‌ها که قیمت بسیار مناسب، کیفیت و عمر بسیار بالا دارند، استفاده کرد.

به‌صورت خیلی محدود و تصادفی، امکان وجود نوع آکبند این دستگاه‌ها محتمل می‌باشد ولی عمده‌ی این دستگاه‌ها در کشورهای اروپایی بازسازی می‌شوند و تحت عنوان ریفر پرو اروپایی باکیفیت در حد آکبند مونتاژ و ارسال می‌شوند. ازآنجایی‌که واردات دستگاه‌های دست‌دوم به کشور ممنوع می‌باشد، قطعاً کیفیت دستگاه‌های وارداتی در حد آکبند است.

دستگاه‌های ریفر ایران دستگاه‎‌هایی هستند که سال‌ها در ایران استفاده شده و مستعمل گرده‌اید. این دستگاه‌ها جمع‌آوری و رنگ و تمیزکاری و تعمیر گشته و افراد سودجو بجای واردات دست‌دوم و مستعمل آن‌ها را با نام ریفر فروخته و فاقد برگ سبز گمرک و کیفیت می‌باشد.

 

۸) شرایط و نحوه اتصال به سوییچ خودپرداز موسسه کوثر

– تکمیل فرم درخواست سوییچ موسسه کوثر

– ارسال تصاویر مدارک شناسایی (کارت ملی)

– ارسال سند مالکیت، اجاره‌نامه، پروانه کسب محل نصب دستگاه

– چک به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جهت تعهد حسن انجام کار

– هزینه نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار و اعزام کارشناس به‌صورت رایگان در شرکت رادان نام انجام می‌پذیرد.

توجه: مراقب افراد سودجو باشید

شرکت رادان نام هیچگونه مسئولیتی در قبال دستگاه هایی که افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از حسن شهرت شرکت رادان نام بدون سربرگ و مهر رسمی شرکت فروخته می شود ندارد.
بعلت پیچیدگی بسیار زیاد دستگاه ATM و وجود قطعات متعدد الکترونیکی و مکانیکی در این دستگاه ها، تنها افراد متخصص با سابقه چندین سال تعمیرات ATM با صرف زمان بسیار زیاد قادر به تفکیک دستگاه اصلی و جعلی می باشند.
تنها راه خرید مطمئن اعتماد به مجموعه هایی است که مورد تایید و قرارداد بانک های عامل هستند.
از افراد غیر سازمانی ATM نخرید.