شرایط لازم برای خرید خودپرداز

شرایط لازم برای خرید خودپرداز

خرید دستگاههای خودپرداز برای همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است. شرایط فروش دستگاه خودپرداز شامل شرایط واگذاری، شرایط محل نصب و شرایط بهره‌برداری یا عقد قرارداد با بانک می‌باشد که در این مطلب به شرح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

افراد حقیقی می‌توانند با سرمایه شخصی اقدام به دستگاههای خودپرداز نمایند همچنین هیچ گونه محدودیت قانونی برای شرکت‌ههای خصوصی، سهامی عام، دولتی و یا سازمان‌ها عام‌المنفعه یا مذهبی – برای خرید – وجود ندارد.

 

شرایط لازم برای خرید خودپرداز
شرایط لازم برای خرید خودپرداز

دستگاه خودپرداز دارای مالکیت قانونی کامل بوده و خریدار به عنوان مالک رسمی آن شناخته می‌شود. همچنین امکان خرید مشارکتی نیز وجود دارد اما قبل از خرید شرکا باید نسبت به نوع و میزان شراکت خود به توافق کامل رسیده باشند و سپس به فروشنده مراجعه کنند.

چه کسانی می‌توانند خودپرداز بخرند؟

بهتر است بگوییم خرید خودپرداز بیشتر مناسب چه کسانی هست. گروه اول کسانی هستند که سرمایه اندوخته‌ای داشته و علاقه‌مند هستند که سرمایه خود را در مسیر کم‌خطر و سودده سرمایه‌گذاری کنند.

این افراد صرف نظر از سن، جنسیت، تحصیلات یا تخصص می‌توانند برای خرید دستگاه اقدام کنند. گروه دوم صاحبان مراکز تجاری، سازمانی و مذهبی هستند که در محل مورد نظر آنها تردد کافی انجام شده و مخاطب جهت استفاده از دستگاههای مذبور وجود دارد.

دستگاههای خودپردز به فضای خیلی زیاد و امکانات خاص مثل یک بانک نیاز ندارند از همین رو و با توجه به این که اکثر خدمات ضروری بانکها را پوشش می دهند بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای خرید خودپرداز چه مدارکی نیاز است؟

مدارک موردنیاز برای خرید خودپرداز شامل مدارک شناسایی عمومی مانند، کارت ملی، شناسنامه و اوراق بانکی مثل دسته چک هست، مدارک ملکی نیز شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه محل نصب خودپرداز می‌باشد که باید در اختیار خریدار باشد. فرمهای قرارداد نیز توسط فروشنده به شما ارائه خواهد شد.

این فرمها شامل فرم قرارداد خرید خودپرداز، فرم قرارداد با بانک و همچنین فرم درخواست خدمات پشتیبانی است. در میان مدارک درخواستی برخی از شرکتها مدارک تکمیلی مانند گواهی سوء پیشینه یا گواهی استعلام بانکی نیز موجود است.

در صورتی که بخواهید دستگاه را به صورت اقساط خریداری کنید مدارک و ضمانت‌نامه‌های مورد درخواست شرکت مثل سفته و غیره را نیز باید تهیه فرمایید.

دستگاه خودپرداز چگونه واگذار می‌شود؟

دستگاههای خودپرداز انواع مختلف دارند و توسط شرکت‌های مختلفی هم تولید می‌شوند. در صورتی که اطلاعات فنی در این زمینه دارید می‌توانید به یکی از شرکت‌های معتبر تأمین کننده خودپرداز مراجعه و دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهید.

به دلیل این که این دستگاهها وارداتی هستند این امکان وجود دارد که در هنگام درخواست شما دستگاه مورد نظر موجود نباشد که بین ۱۰ الی ۲۰ روز زمان برای تهیه آن لازم است.

اگر تصمیم به تهیه دستگاه دست دوم دارید حتما خرید خود را طبق نظر یک کارشناس یا شرکت تخصصی انجام دهید. همچنین پس از خرید دستگاه در صورتی که به هر دلیل تصمیم به تعویض یا واگذاری دستگاه گرفتید می‌توانید از طریق یکی از همین شرکتها فرایند واگذاری دستگاه خود را انجام دهید.

دستگاه خودپراز را باید از کجا تهیه کرد؟

خرید مستقیم یک یا دو دستگاه از شرکت اصلی تولید کننده برای شما مقرون به صرفه نیست چرا که قبل از آن باید تشریفات گمرگی و مجوز واردات این نوع تجهیزات را داشته باشید.

بهترین گزینه برای خرید با تعداد کم، نمایندگی‌های و شرکتهای معتبر فعال در این زمینه هستند. شرکت رادان نام یکی از شرکت‌های کاملا تخصصی و معتبر در زمینه واردات، فروش و سرویس دهی دستگاههای خودپرداز است.

در صورتی که تصمیم دارید دستگاه خودپرداز دست دوم یکی از سازمانها یا بانکها را خریداری کنید حتما قبل از آن با یک کارشناس حرفه‌ای مشورت کنید.

سرویس و خدمات نگهداری دستگاههای خودپرداز

دستگاه خودپرداز یک وسیله مکانیکی، الکترونیکی و رایانه‌ای نسبتا پیچیده است که به صورت منظم نیاز به سرویس‌دهی دارد. شارژ اولیه اسکناس و راه‌اندازی‌های ابتدای را به حساب سرویس یا خدمات نباید گذاشت.

این موارد به سرعت قابل آموزش است و به نوعی اپراتوری دستگاه محسوب می‌شود. خدمات سرویس و نگهداری شامل، رفع مشکلات فنی و عملیاتی نگه داشتن دستگاه در تمام طول شبانه‌روز است.

معمولا اکثر شرکت‌های ارائه کننده این دستگاهها خدمات پس از فروش و نگهداری هم ارائه می‌کنند اما در صورتی که به هر دلیل از خدمات نگهداری یک شرکت راضی نبودید می‌توانید خدمات آن بدون این که در قرار داد مالکیت شما تغییر حاصل شود به شرکت دیگری واگذار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *