مهمترین وظایف شرکت های پشتیبانی خدمات خودپرداز

مهمترین وظایف شرکت های پشتیبانی خدمات خودپرداز

شرکت‌های مستقل ارائه کننده خدمات خودپرداز در قبال مشتریانخود وظایفی دارند که فراتر از فروش صرف دستگاه است. ما به عنوان یک تأمین و ارئه کننده خدمات خودپرداز این وظایف را برمی‌شماریم تا علاوه بر اطلاع‌رسانی به خودمان نیز یادآور شویم که در قبال هر مراجعه کننده و مشتری چه وظایفی به عهده داریم. در مجموع آنچه یک شرکت مستقل خصوصی در قبال مشتریان حقیقی یا سازمانی یک خودپرداز قابل ارائه، توسط بانک یا یک فروشنده صرف قابل تأمین ارائه نیست به همین دلیل لازم است که قبل از خرید خودپرداز نسبت به توانایی‌های شرکت طرف قرارداد پرس و جو و جستجوی کنید.

 

شرکت پشتیبانی خدمات خودپرداز
پشتیبانی خدمات خودپرداز

 

مشاوره، خرید خودپرداز

بیشتر افرادی حقیقی که این‌ روزها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و خرید خودپرداز هستند معمولا از حوزه‌های دیگر کسب و کار می‌باشند و به همین دلیل شناخت کافی از بازار فعالیت دستگاههای خودپرداز، میزان سرمایه لازم و سایر جزئیات آن ندارد. یکی از اولین و مهمترین وظایف یک شرکت مستقل ارائه کننده خدمات دستگاه خودپرداز، مشاوره خرید خودپرداز برای مراجعه کننده است. برخی از شرکتها با برگزاری دوره‌های کوتاه و همچنین تهیه مستندات و محتوای تدوین شده، فرایند انتخاب و خرید دستگاه را برای مشتری آسانتر می‌کنند. طبیعی است که مشتری به شرکتی که وقت یا نیروی کافی برای مشاوره نداشته باشد اطمینان نخواهد کرد.

 

تآمین خودپرداز و نصب و راه‌اندازی آن

در حال حاضر اکثر خودپردازهای کشور وارداتی هستند. یکی از وظایف مهم شرکت‌های ارائه کننده این نوع خدمات، تأمین جدیدترین مدل‌های دستگاه خودپرداز از طریق واردات قانونی با قیمت و شرایط مناسب است. نصب، راه‌اندازی آن نیز به عهده یک شرکت باشد بهتر است. برای مشتری شرایط مطلوب این است که یک دستگاه خریداری شده توسط همان شرکت نصب، راه‌اندازی و تحویل گردد.

 

آموزش مدیریت و نظارت اولیه بر دستگاه

مالک خودپرداز همانند مالک یک خودرو نیاز دارد  که اطلاعات اولیه نگهداری و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه را داشته باشد و این ارائه این سطح از اطلاعات و آموزش باید توسط شرکت طرف قرارداد (فروش یا خدمات) صورت گیرد. اگر چه آموزش مدیریت و نظارت اولیه بر دستگاه معمولا پیشرفته نیست، بار زیادی از مسائل ساده و اولیه را به دوش خواهد کشید. از همین رو شرکتها خود راغب هستند که این اطلاعات را در اختیار مالک دستگاه قرار دهند.

 

بازاریابی مناطق پرترافیک و پربازده

شرکتهای خدمات خودپرداز به لحاظ تجربه و آمارهایی که در اختیار دارند اطلاعات خوب و مفیدی از مناطقی که بازدهی بالایی دارد می‌توانند به مشتریان ارائه کنند. این موضوع به عنوان یک ارزش ویژه برای شرکت فروشنده دستگاه خودپرداز است و از سوی دیگر کمک می‌کند مشتری در کمترین زمان ممکن از سرمایه‌گذاری خود نتیجه بگیرد. نتیجه‌گیری‌های اولیه برای مشتریان آغازین اهمیت زیادی دارد و باعث سرمایه‌گذاری مجدد آنها برای خودپردازهای بعدی خواهد شد.

 

پشتیبانی اولیه خودپرداز شامل نظافت،‌ رفع ایرادات ساده

پشتیبانی‌های اولیه شامل سرویس‌های دوره‌ای منظم، رفع ایرادات ساده نرم‌افزای، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری مطابق توسعه خدمات بانکی و مالی، همچنین تست و گزارش‌گیری‌های مورد نیاز است. این بخش می‌تواند با آموزش کافی به خود مالک هم واگذار شود. در این مورد توانایی فنی مالک و همچینن توافق طرفین مهم است.

 

پشتیبانی، تعمیرات و بروزرسانی سخت‌افزاری، تأمین قطعات

خودپردازها به صورت ماژولار طراحی می‌شوند تا تعمیر هر بخش به آسانی و کمترین زمان ممکن امکان‌نپذیر باشد. تعمیرو تعویض قطعات بهتر است از طریق شرکتی انجام شود که خودپرداز را از آن خریداری کرده‌اید، اما این یک الزام قطعی نیست، در هر مقطعی بسته به نوع قرارداد در صورتی که از خدمات شرکت پشتیبان راضی نبودید می‌توانید آن را به شرکت دیگری واگذار کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *